شرح وظایف مدیریت تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایـران

 

 

شرح وظایف مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی:

  • مدیریت جذب، جانمایی و ارتقا توان عمومی و تخصصی کارشناسان و کارشناسان مسئول تحت مدیریت
  • نظارت بر حسن اجرا شرح وظایف کارشناسان مسئول و کارشناسان تجهیزات و ملزومات پزشکی تحت مدیریت
  • پاسخگویی در خصوص کلیه شرح وظایف و مسئولیت‌های مدیریت (اداره) تجهیزات پزشکی بر اساس تفویضات و  مطابق با آئین نامه، دستورالعمل‌ها، ضوابط و بخشنامه‌های ابلاغی
  • ارائه گزارشات تحلیلی در حوزه های تولید، واردات، توزیع، عرضه، مصرف، MDR، PMQC، HTA، نگهداشت، خدمات پس از فروش، پژوهش و ارزیابی بالینی به مقامات صاحب صلاحیت، مطابق با آئین نامه، دستورالعمل‌ها، ضوابط و بخشنامه‌های ابلاغی
  • برگزاری مدیریت کمیته های مدون تجهیزات پزشکی در حوزه های تولید، واردات، توزیع، عرضه، مصرف، MDR، PMQC، HTA، تامین ، نگهداشت، خدمات پس از فروش، پژوهش و ارزیابی بالینی ، در صورت تفویض و مطابق با آئین نامه، دستورالعمل‌ها، ضوابط و بخشنامه‌های ابلاغی
  • برنامه ریزی جهت بازچرخانی ( احیا ) تجهیزات پزشکی اسقاط و مستمعل مراکز بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی  تابعه
  • برنامه ریزی و ابلاغ راهکارهای کارشناسی شده به منظور حمایت از تجهیزات پزشکی تولید داخل
  • برنامه ریزی برای نظارت صحیح و دقیق بر پیگیری کمبودهای تجهیزات و ملزومات مصرفی و تامین کالاهای ضروری در مواقع بحران
  • نظارت بر صدور و تمدید پروانه های  ساخت برای شرکت های تولید کننده تجهیزات و ملزومات پزشکی استان
  • نظارت بر صدور و تمدید مجوز فعالیت و نمایندگی برای شرکت های توزیعی و اصناف تجهیزات و ملزومات پزشکی
  • ارائه مشاوره به مراکز درمانی تابعه و واحدهای آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه در خصوص انجام خریدهای ملزومات پزشکی
  • نظارت بر صدور مجوز ورود و ترخیص تجهیزات و ملزومات پزشکی برای واحدهای متقاضی مستقر در منطقه تحت پوشش دانشگاه، مطابق با آئین نامه، دستورالعمل‌ها، ضوابط و بخشنامه‌های ابلاغی

 

شرح وظایف مسئول دفتر مدیریت تجهیزات پزشکی:

  • پاسخگویی و راهنمایی مراجعین حوزه تجهیزات پزشکی
  • پیگیری مکاتبات حوزه تجهیزات پزشکی
  • پاسخگویی به تلفن های حوزه تجهیزات پزشکی ( شکایات-متقاضیان طرح)
  • انجام کلیه امور مربوط به حوزه تجهیزات پزشکی شامل: هماهنگی جلسات، ارجاع درخواست هایIRC ، هماهنگی مأموریت کارشناسان، ایجاد آرشیو مکاتبات و پرونده های کارشناسی
  • پیگیری اسناد و قراردادهای مالی تجهیزات و سایر امور ارجاعی از طرف مدیر مربوطه

 

شرح وظایف کارشناسان مدیریت تجهیزات پزشکی:

  • صدور و تمدید irc  تجهیزات پزشکی تحقیقاتی مطابق با آئین نامه، دستورالعمل‌ها، ضوابط، تفویضات و بخشنامه‌های ابلاغی
  • صدور و تمدید پروانه ساخت تجهیزات و ملزومات پزشکی مطابق با آئین نامه، دستورالعمل‌ها، ضوابط، تفویضات و بخشنامه‌های ابلاغی
  • صدور و تمدید مجوز فعالیت و نمایندگی برای شرکت های توزیعی و اصناف فعال در حوزه تجهیزات پزشکی، مطابق با آئین نامه، دستورالعمل‌ها، ضوابط و بخشنامه‌های ابلاغی
  • صدور مجوز ورود و ترخیص تجهیزات و ملزومات پزشکی برای واحدهای متقاضی مستقر در منطقه تحت پوشش دانشگاه، مطابق با آئین نامه، دستورالعمل‌ها، ضوابط و بخشنامه‌های ابلاغی
  • تهیه، جمع آوری و ثبت اطلاعات و مستندات مربوط به هزینه های صورت ‏گرفته در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی
  • الویت بندی نیازهای تجهیزات پزشکی مراکز درمانی با رعایت کلیه ضوابط ابلاغی و به روز رسانی و پیگیری کمبودها
  • تهیه گزارش های تحلیلی در خصوص نظارت و پایش اجرای برنامه جامع نگهداشت و میزان اثر بخشی ‏آن
  • پیگیری کمبودهای تجهیزات و ملزومات مصرفی و تامین کالاهای ضروری در مواقع بحران
  • تهیه و بروز رسانی شناسه و بانک اطلاعاتی کلیه تجهیزات پزشکی سرمایه ای موجود و مورد نیاز به تفکیک مراکز درمانی
  • اجرای آنالیز ABC و بررسی داده های تحلیل شده جهت ارائه راهکارهای کاربردی و اصلاح عملکرد در مراکز درمانی
  • مشارکت در تهیه و تدوین چک لیست های نظارتی و نگهداشت تجهیزات پزشکی
  • کارشناسی و بررسی  مصرف و نیاز ملزومات پزشکی در مراکز درمانی
  • احراز فعالیت مسئولین فنی تجهیزات پزشکی در حوزه های تولید، واردات، توزیع و موسسات پزشکی برای واحدهای متقاضی مستقر در منطقه تحت پوشش دانشگاه، مطابق با آئین نامه، دستورالعمل‌ها، ضوابط و بخشنامه‌های ابلاغی
  • احراز هویت و ثبت موسسات پزشکی در سامانه‌های تخصصی حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی برای واحدهای متقاضی مستقر در منطقه تحت پوشش دانشگاه، در صورت تفویض و مطابق با آئین نامه، دستورالعمل‌ها، ضوابط و بخشنامه‌های ابلاغی
  • صدور مجوز برگزاری نمایشگاه تجهیزات و ملزومات پزشکی برای واحدهای متقاضی مستقر در منطقه تحت پوشش دانشگاه، مطابق با آئین نامه، دستورالعمل‌ها، ضوابط و بخشنامه‌های ابلاغی
  • اجرای استانداردهای اعتباربخشی در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی مطابق با آئین نامه، دستورالعمل‌ها، ضوابط و بخشنامه‌های ابلاغی
  • بررسی صورتحساب بیماران در مراکز درمانی و ارائه گزارش و پیگیری دلایل کسورات بیمه‌ای و مغایرت‌های قانونی
  • کارشناسی فنی در تامین تجهیزات پزشکی جهت تهیه کالای با کیفیت مناسب و متناسب با مصرف
  • رسیدگی به گزارشات مشکلات کیفی و حوادث ناگوار تجهیزات و ملزومات پزشکی(MDR) ، در صورت تفویض و مطابق با آئین نامه، دستورالعمل‌ها، ضوابط و بخشنامه‌های ابلاغی
  • انجام طرح PMQC برای تجهیزات و ملزومات پزشکی، مطابق با آئین نامه، دستورالعمل‌ها، ضوابط و بخشنامه‌های ابلاغی
  • تهیه و تدوین برنامه ریزی استراتژیک و عملیاتی تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو
  • برنامه ریزی و ابلاغ راهکارهای کارشناسی شده به منظور حمایت از تجهیزات پزشکی تولید داخل
  • نیاز سنجی منطقی و الویت بندی نیازهای تجهیزات پزشکی بیمارستان ها و مراکزآموزشی  بهداشتی درمانی با رعایت کلیه ضوابط ابلاغی و به روز رسانی و پیگیری کمبودها
  • ارتقاء برنامه های جاری و ارائه پیشنهاد جهت بازبینی دستورالعمل ها، بخشنامه ها وچک لیست‌های مربوط به حوزه‌های تجهیزات و ملزومات پزشکی
  • برنامه ریزی جهت تامین تجهیزات مورد نیاز مراکز با لحاظ اولویت نیاز جهت بیمارستان ها و مراکزآموزشی  بهداشتی درمانی
  • برنامه ریزی در حوزه نگهداشت تجهیزات بیمارستان ها و مراکزآموزشی  بهداشتی درمانی
  • انجام بازدیدهای دوره ای، موردی و همچنین بازدیدهای مشترک با دیگر ادارت و ارگان ها، از شرکت های تولیدی، توزیعی و فروشندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و داروخانه¬ها (دولتی و خصوصی) به منظور مبارزه و پیشگیری از قاچاق تجهیزات پزشکی
  • هماهنگی با عوامل قضایی و انتظامی استان در خصوص پیاده سازی قوانین، آئین نامه، دستورالعمل‌ها، ضوابط و بخشنامه‌های ابلاغی
  • هماهنگی با ارگان‌های مرتبط به حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی از جمله استانداری، صمت، شرکت شهرک‌ها، گمرک، اموال تملیکی و ...

 

 

 

QRکد صفحه معرفی واحد (شرح وظایف):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لیست اخبار صفحه :1
    Template settings