شرح وظایف مدیریت تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایـران
شرح وظایف مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی:
- مدیریت جذب، جانمایی و ارتقا توان عمومی و تخصصی کارشناسان و کارشناسان مسئول تحت مدیریت
- نظارت بر حسن اجرا شرح وظایف کارشناسان مسئول و کارشناسان تجهیزات و ملزومات پزشکی تحت مدیریت
- پاسخگویی در خصوص کلیه شرح وظایف و مسئولیتهای مدیریت (اداره) تجهیزات پزشکی بر اساس تفویضات و مطابق با آئین نامه، دستورالعملها، ضوابط و بخشنامههای ابلاغی
- ارائه گزارشات تحلیلی در حوزه های تولید، واردات، توزیع، عرضه، مصرف، MDR، PMQC، HTA، نگهداشت، خدمات پس از فروش، پژوهش و ارزیابی بالینی به مقامات صاحب صلاحیت، مطابق با آئین نامه، دستورالعملها، ضوابط و بخشنامههای ابلاغی
- برگزاری مدیریت کمیته های مدون تجهیزات پزشکی در حوزه های تولید، واردات، توزیع، عرضه، مصرف، MDR، PMQC، HTA، تامین ، نگهداشت، خدمات پس از فروش، پژوهش و ارزیابی بالینی ، در صورت تفویض و مطابق با آئین نامه، دستورالعملها، ضوابط و بخشنامههای ابلاغی
- برنامه ریزی جهت بازچرخانی ( احیا ) تجهیزات پزشکی اسقاط و مستمعل مراکز بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی تابعه
- برنامه ریزی و ابلاغ راهکارهای کارشناسی شده به منظور حمایت از تجهیزات پزشکی تولید داخل
- برنامه ریزی برای نظارت صحیح و دقیق بر پیگیری کمبودهای تجهیزات و ملزومات مصرفی و تامین کالاهای ضروری در مواقع بحران
- نظارت بر صدور و تمدید پروانه های ساخت برای شرکت های تولید کننده تجهیزات و ملزومات پزشکی استان
- نظارت بر صدور و تمدید مجوز فعالیت و نمایندگی برای شرکت های توزیعی و اصناف تجهیزات و ملزومات پزشکی
- ارائه مشاوره به مراکز درمانی تابعه و واحدهای آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه در خصوص انجام خریدهای ملزومات پزشکی
- نظارت بر صدور مجوز ورود و ترخیص تجهیزات و ملزومات پزشکی برای واحدهای متقاضی مستقر در منطقه تحت پوشش دانشگاه، مطابق با آئین نامه، دستورالعملها، ضوابط و بخشنامههای ابلاغی
شرح وظایف مسئول دفتر مدیریت تجهیزات پزشکی:
- پاسخگویی و راهنمایی مراجعین حوزه تجهیزات پزشکی
- پیگیری مکاتبات حوزه تجهیزات پزشکی
- پاسخگویی به تلفن های حوزه تجهیزات پزشکی ( شکایات-متقاضیان طرح)
- انجام کلیه امور مربوط به حوزه تجهیزات پزشکی شامل: هماهنگی جلسات، ارجاع درخواست هایIRC ، هماهنگی مأموریت کارشناسان، ایجاد آرشیو مکاتبات و پرونده های کارشناسی
- پیگیری اسناد و قراردادهای مالی تجهیزات و سایر امور ارجاعی از طرف مدیر مربوطه
شرح وظایف کارشناسان مدیریت تجهیزات پزشکی:
- صدور و تمدید irc تجهیزات پزشکی تحقیقاتی مطابق با آئین نامه، دستورالعملها، ضوابط، تفویضات و بخشنامههای ابلاغی
- صدور و تمدید پروانه ساخت تجهیزات و ملزومات پزشکی مطابق با آئین نامه، دستورالعملها، ضوابط، تفویضات و بخشنامههای ابلاغی
- صدور و تمدید مجوز فعالیت و نمایندگی برای شرکت های توزیعی و اصناف فعال در حوزه تجهیزات پزشکی، مطابق با آئین نامه، دستورالعملها، ضوابط و بخشنامههای ابلاغی
- صدور مجوز ورود و ترخیص تجهیزات و ملزومات پزشکی برای واحدهای متقاضی مستقر در منطقه تحت پوشش دانشگاه، مطابق با آئین نامه، دستورالعملها، ضوابط و بخشنامههای ابلاغی
- تهیه، جمع آوری و ثبت اطلاعات و مستندات مربوط به هزینه های صورت گرفته در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی
- الویت بندی نیازهای تجهیزات پزشکی مراکز درمانی با رعایت کلیه ضوابط ابلاغی و به روز رسانی و پیگیری کمبودها
- تهیه گزارش های تحلیلی در خصوص نظارت و پایش اجرای برنامه جامع نگهداشت و میزان اثر بخشی آن
- پیگیری کمبودهای تجهیزات و ملزومات مصرفی و تامین کالاهای ضروری در مواقع بحران
- تهیه و بروز رسانی شناسه و بانک اطلاعاتی کلیه تجهیزات پزشکی سرمایه ای موجود و مورد نیاز به تفکیک مراکز درمانی
- اجرای آنالیز ABC و بررسی داده های تحلیل شده جهت ارائه راهکارهای کاربردی و اصلاح عملکرد در مراکز درمانی
- مشارکت در تهیه و تدوین چک لیست های نظارتی و نگهداشت تجهیزات پزشکی
- کارشناسی و بررسی مصرف و نیاز ملزومات پزشکی در مراکز درمانی
- احراز فعالیت مسئولین فنی تجهیزات پزشکی در حوزه های تولید، واردات، توزیع و موسسات پزشکی برای واحدهای متقاضی مستقر در منطقه تحت پوشش دانشگاه، مطابق با آئین نامه، دستورالعملها، ضوابط و بخشنامههای ابلاغی
- احراز هویت و ثبت موسسات پزشکی در سامانههای تخصصی حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی برای واحدهای متقاضی مستقر در منطقه تحت پوشش دانشگاه، در صورت تفویض و مطابق با آئین نامه، دستورالعملها، ضوابط و بخشنامههای ابلاغی
- صدور مجوز برگزاری نمایشگاه تجهیزات و ملزومات پزشکی برای واحدهای متقاضی مستقر در منطقه تحت پوشش دانشگاه، مطابق با آئین نامه، دستورالعملها، ضوابط و بخشنامههای ابلاغی
- اجرای استانداردهای اعتباربخشی در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی مطابق با آئین نامه، دستورالعملها، ضوابط و بخشنامههای ابلاغی
- بررسی صورتحساب بیماران در مراکز درمانی و ارائه گزارش و پیگیری دلایل کسورات بیمهای و مغایرتهای قانونی
- کارشناسی فنی در تامین تجهیزات پزشکی جهت تهیه کالای با کیفیت مناسب و متناسب با مصرف
- رسیدگی به گزارشات مشکلات کیفی و حوادث ناگوار تجهیزات و ملزومات پزشکی(MDR) ، در صورت تفویض و مطابق با آئین نامه، دستورالعملها، ضوابط و بخشنامههای ابلاغی
- انجام طرح PMQC برای تجهیزات و ملزومات پزشکی، مطابق با آئین نامه، دستورالعملها، ضوابط و بخشنامههای ابلاغی
- تهیه و تدوین برنامه ریزی استراتژیک و عملیاتی تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو
- برنامه ریزی و ابلاغ راهکارهای کارشناسی شده به منظور حمایت از تجهیزات پزشکی تولید داخل
- نیاز سنجی منطقی و الویت بندی نیازهای تجهیزات پزشکی بیمارستان ها و مراکزآموزشی بهداشتی درمانی با رعایت کلیه ضوابط ابلاغی و به روز رسانی و پیگیری کمبودها
- ارتقاء برنامه های جاری و ارائه پیشنهاد جهت بازبینی دستورالعمل ها، بخشنامه ها وچک لیستهای مربوط به حوزههای تجهیزات و ملزومات پزشکی
- برنامه ریزی جهت تامین تجهیزات مورد نیاز مراکز با لحاظ اولویت نیاز جهت بیمارستان ها و مراکزآموزشی بهداشتی درمانی
- برنامه ریزی در حوزه نگهداشت تجهیزات بیمارستان ها و مراکزآموزشی بهداشتی درمانی
- انجام بازدیدهای دوره ای، موردی و همچنین بازدیدهای مشترک با دیگر ادارت و ارگان ها، از شرکت های تولیدی، توزیعی و فروشندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و داروخانه¬ها (دولتی و خصوصی) به منظور مبارزه و پیشگیری از قاچاق تجهیزات پزشکی
- هماهنگی با عوامل قضایی و انتظامی استان در خصوص پیاده سازی قوانین، آئین نامه، دستورالعملها، ضوابط و بخشنامههای ابلاغی
- هماهنگی با ارگانهای مرتبط به حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی از جمله استانداری، صمت، شرکت شهرکها، گمرک، اموال تملیکی و ...
QRکد صفحه معرفی واحد (شرح وظایف):
.jpeg)